موبایل:09026123671 تلفن:02155310153
ایران-تهران-خیابان شهیدرجایی-ایستگاه پل و پیچ-انتهای کوچه آزاده-پلاک15-واحد4و6

جایگاه تکنولوژی در علم پزشکی

AI هوش مصنوعی مرز جدید پزشکی را هدایت خواهد کرد. مطابق آخرین تحقیقات، 75٪ مشاغل بهداشت و درمان در حال حاضر مشغول به کارگیری فناوریهای یادگیری ماشین، هوش مصنوعی و دستگاه های پیشرفته هستند.

بهداشت و درمان به عنوان مرزهای بعدی فناوری

در دهه 2020 شاهد انفجار کل این زمینه خواهیم بود.

ارائه مراقبت های بهداشتی از شرکتهای فناوری مانند Google و مایکروسافت پتانسیل عظیمی را در هوش مصنوعی برای بهبود تجربیات بیمار، بینش بالینی و مراقبت در بیمارستان نشان می دهند. Google قبلاً پروژه های تحقیقاتی بزرگی را در مورد بیماری هایی مانند دیابت و پارکینسون اعلام کرده است، جایی که امیدوار است در زمینه های تشخیص، مدیریت بیمار و بیماری گام بردارد.

HeartFlow و دیگر شرکت های جدید در 5-10 سال آینده، به نام های بزرگی در فناوری پیشرفته تبدیل می شوند.

بهداشت و درمان اعتماد عمومی به فناوری را تغییر می دهد

جمع آوری و کاربرد داده ها کلید دستیابی به سطوح بیشتر اتوماسیون و هوش مصنوعی پیشرفته تر است. اما، شرکت های رسانه های اجتماعی به اعتماد و اطمینان مصرف کننده برای جمع آوری و استفاده بی خطر از داده ها آسیب رسانده اند.

این بدان معناست که، در حال حاضر، بیماران از شرکتهایی که به اطلاعات و داده های آن ها دسترسی دارند، ناراضی هستند. شرکت هایی مانند HeartFlow در حال اثبات این امر هستند که ارتباط مستقیمی بین دسترسی به داده ها و بهبود مراقبت از بیمار – با شواهدی وجود دارد که ابزارهای تحلیلی آنها در ضمن حفظ حریم خصوصی بیماران، در کیفیت زندگی بیماران نقش داشته اند.

اعتماد مشتری بیشتر هنگامی ایجاد می شود که مؤسسات با دانشگاهیان برای بهبود عملکرد و اطمینان از تحقیقات دقیق همکاری می کنند. به عنوان مثال، HeartFlow با دانشگاهیان در Imperial College London در پروژه های تحقیقاتی مشترک همکاری می کند تا بیشتر کاربرد تکنیک های یادگیری عمیق هوش مصنوعی را برای تصویربرداری پزشکی توسعه دهد.

تحولات ریشه در هوش مصنوعی راه را پیش می برد و به دقیق تر و کارآمد تر کردن روند تشخیص کمک می کند. با پیشرفت یادگیری ماشینی، قابلیت ها و کاربردهای آن همچنان رو به افزایش خواهد بود و داده های بیشتری را برای کمک به پزشکان در تشخیص بیماری ارائه می دهد.

مطمئناً شرکتهای معتبرتر در ایجاد اعتماد مصرف کننده و کمک به مردم برای درک این پیشرفت های پزشکی و بهبود زندگی برای افراد دیگر می توانند کمک کننده باشند در این دهه یک تغییر فرهنگی و درک بهتر در بین جمعیت جهانی مشاهده خواهد شد که شرکت های معتبر فناوری فقط در صورت دسترسی به اطلاعات به طور صحیح قادر به تأثیر مثبت بر مراقبت های بهداشتی همه خواهند بود.

 

آیا فناوری جایگزین پزشکان خواهد شد؟

 

امکانات نامحدودی برای توسعه بیشتر وجود دارد و بدون شک فناوری می تواند نقش اساسی در کمک به مقابله با چالش های بهداشتی طی ده سال آینده داشته باشد.

آیا این بدان معنی است که پزشکان جای خود را به تکنولوژی می دهند؟ قطعا نه. فناوری نمی تواند جایگزین ذهن پزشکی آموزش دیده شود. با کمک پزشکان تکنولوژی توانایی بهبود و نجات جان های بی شماری را دارد.

برای این منظور، نقش پزشکان را تقویت می شود و به بخش اصلی کار روزانه آنها تبدیل می شود. به عنوان مثال، وقتی صحبت از تصویربرداری پزشکی می شود، پزشک فقط می تواند کمتر از 10٪ از داده های هر تصویری را بررسی کند. فناوری به شدت این توانایی را تقویت می کند.

بنابراین درک بهتری از فناوری ضروری است و ماژول های مراقبت های بهداشتی دیجیتال باید در مقاطع پزشکی گنجانیده شوند. به طور گسترده تر، شغل هایی برای پشتیبانی از این فناوری های جدید ایجاد می شوند که ما حتی نمی توانیم تصور کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *